Resep Kek durian mudah, Lezat Sekali

Kek durian mudah Kalau nak durian udang merah,durian IOI atau durian kampung,guna isi durian dia. Tak banyak pun kita guna isi durian dalam kek durian ni. Senang sangat nak buat kek durian ni.

Cara membuat Kek durian mudah sebenarnya sama dengan pembuatan kue pada umumnya. Namun perbedaan dari Kek durian mudah terdapat pada bahan dan cara pembuatannya. Lalu bagaimana langkah membuat Kek durian mudah ? Cara menyiapkannya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Kalau salah mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal Kek durian mudah yang enak seharusnya memiliki aroma dan rasa yang bisa memancing selera kita.

Banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Kek durian mudah, mulai dari jenis bahan, selanjutnya pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan kek durian mudah yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini bisa menjadi suguhan istimewa.

Nah, kali ini kita coba, yuk, buat kek durian mudah sendiri di rumah. Tetap dengan bahan sederhana, sajian ini dapat memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda bisa membuat Kek durian mudah memakai 8 bahan dan 4 tahap pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan untuk pembuatan Kek durian mudah:

  1. Ambil 250 gram butter.
  2. Gunakan 200 gram gula kastor.
  3. Gunakan 250 gram Isi durian (dikisar).
  4. Ambil 6 biji telur (saiz B).
  5. Gunakan 1 sudu ovalett.
  6. Sediakan 250 gram tepung naik sendiri.
  7. Gunakan 1 sudu Kecik sida bicarbonat.
  8. Sediakan 2 sudu besar susu pekat manis.

Cucur Nasi Ikan Bilis & Sosej variasi cucur untuk minum petang: Mee Hailam Istimewa: Lovely Fruit Tart resepi tart buah yg sgt sedap + double filling (chocolate & custard). nyummmm Kek durian yang gebu dan kaya dengan rasa durian dilapisi dengan krim cheese. Memang terbaik dan mudah untuk dicuba. Jadi lepas ni kek durian lah pulak. Dah lama teringin untuk memasak kek durian, lebih lebih lagi sebab dah lama juga saya tidak membuat kek selepas Kek Semolina tempohari.

Cara menyiapkan Kek durian mudah:

  1. Caranya.
  2. Pukul telur,ovalett dan gula hingga kembang../putih..kemudian masukkan telur satu persatu..pukul hingga sebati…masukkan perisa [email protected] esen vanila..kemudian masukkan susu pekat pukul rata dan masukkan tepung yg dh di campur soda sedikit demi sedikit kacau ngan mixer dgn kelajuan perlahan hingga sebati…
  3. Masukkan dlm loyan yg di lapis kertas minyak yg disapu butter.bakar suhu 170© hingga masak(ikut oven masing2).
  4. Utk buat marble bahagikan pd 2 warna tuang 2 sudu setiap warna…

Jadi saya fikir elok saya membuat kek durian, dapat kedua duanya sekali. Dapat makan kek dan juga durian. Musim durian tengah banyak ni, bolehlah pakat hasilkan aneka makanan berasaskan raja buah ni. Salah satu yang boleh anda cuba ialah Kek Keju Durian ni. Tengok pada resipi perkongsian saudari Norhidayu Abdul Majid ni, Nampak mudah.

Gimana nih? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan kek durian mudah yang bisa Anda lakukan di rumah. Selamat mencoba!

Terima kasih bunda Arya yang telah sudi share Kek durian mudah semoga bermanfaat untuk kita semua , silahkan di praktekan bisa untuk acara arisan atau apa saja , jangan lupa untuk berbagi ke kerabat melalui media sosial , misalnya twiter

Terima kasih bunda Sri yang telah sudi Resep Kek durian mudah, Lezat Sekali semoga bermanfaat untuk kita semua , silahkan di coba bisa untuk acara pesta atau apa saja , jangan lupa untuk berbagi ke kerabat melalui media sosial , misalnya twiter
Resep Sagu keju lumeeerr tanpa santan Anti Gagal
Resep Sagu keju lumeeerr tanpa santan Anti Gagal
Yuk kita coba buat dengan bahan tambahan
Resep Nastar keju, Lezat
Resep Nastar keju, Lezat
Menampilkan resep-resep nastar keju istimewa dari Fatmah
Resep Resep cookies beras hitam Anti Gagal
Resep Resep cookies beras hitam Anti Gagal
Coba ambil beras hitam dan ikuti resep
Resep Kuping Gajah Anti Gagal
Resep Kuping Gajah Anti Gagal
Jika Anda belum pernah mendengarnya, bagaimana dengan

Top